همایش پرسش از هنر معاصر ایران

همایش پرسش از هنر ایران - آکادمی شمسه - مدرسه عالی مطالعات هنر و علوم انسانی

 پرسش از هنر معاصر ایران/

اظهارنظر درباره هنر نو و معاصر ایران را می توان از نسبت این هنر با وضعیت کلی اجتماعی و فرهنگی امروز شروع کرد و سیر دگردیسی آن را تبیین نمود.
امروزه، هنرمند ایرانی با مسأله جهانی شدن و رقابت های شدید در عرصه دنیای هنر مواجه است و تحلیل این مهم، به مطالعه روشمند و ساختاری نیازمند است تا بتواند راهگشای مناسبی در خوانش هنر امروزین ایران باشد.

رویکرد ها

رویکردهای گوناگونی که پژوهشگران در پرداختن به هر موضوع اتخاذ می کنند، موجب تولید نظریات گوناگون در باب آن مبحث خواهد شد. آگاهی از میزان کمی و کیفی مطالعات انجام شده در حوزه هنر معاصر، مسیرهای پیموده شده، تکرارها و کمبودها را معلوم می کند. از این رو بازخوانی گفتمان های پیدا و پنهان در سیر تکامل و تطور یک مقوله فرهنگی، می تواند در عین حال که یک آسیب شناسی از آن پدیده ارائه می دهد، راه را برای مطالعات نظری و عملی هموار سازد.

نشست و سخنرانی

همایش “پرسش از هنر معاصر ایران”،محملی برای پرداختن به بسترها، دگردیسی ها، جایگاه فعلی هنر ایران و نحوه تعامل آن با هنر امروز جهان است .

این همایش در هفته چهارم آبان ماه در دانشگاه هنر تهران برگزار می گردد.این همایش در دو حوزه “برگزاری نشست و سخنرانی” و “تدوین مقاله” به بررسی هنر معاصر ایران و روش شناسی آن می پردازد.

محور های همایش

برای این همایش، 6 محور اصلی تدوین گردیده است که عبارتند از :

سیر دگردیسی در هنر معاصر ایران

تداوم هنر اسلامی در هنر معاصر ایران

بازتاب اندیشه اسطوره ای در هنر معاصر ایران

اقتصاد در هنر معاصر ایران

رویکردهای نقد در هنر معاصر ایران

زنان در هنر معاصر ایران.

کمیته اجرائی و برگزار کنندگان این همایش، موسسه فرهنگی و هنری آکادمی شمسه، انجمن هنر اسلامی دانشگاه هنر و انجمن پژوهش هنر دانشگاه هنر می باشند.

طراح و مدیر پنل : مهدی انصاری 

♦ ورود به بخش ثبت نام و ارسال مقالات ♦

♦ شیوه نامه ارسال مقالات ♦

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *